Editorial
reconfiguração e renovação do setor editorial da BAD
DOI:
https://doi.org/10.48798/cadernosbad.3029Abstract
We want Cadernos BAD to promote itself as a relevant resource in the field of Libraries, Archives and Information Science for professionals in the Portuguese-speaking world and in the national academy, so the ongoing renovation work is fundamental, as well as the need to promote a strategy to enhance the quality and visibility of the journal.
The issue that is now being published shows that Cadernos BAD is still a publication with a relevant production in the area and with a wide thematic spectrum, which in this case ranges from digital preservation, to inter-municipal library networks, to knowledge representation or impact assessment in information services, to a historical synthesis of the process of creating district archives, or an inventory of a bookshop as documentary testimony.
We wish to maintain the publication of Cadernos BAD with relevance, honoring all its historical contribution, and to focus on bringing the journal closer to professionals, institutions and national academia, seeking to affirm Cadernos BAD as the most relevant publication in the Lusophone space in the field of Libraries, Archives and Information Science.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Cadernos BAD
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os autores que publicam nos Cadernos BAD:
- Concedem à revista o direito de primeira publicação, mantendo os direitos de autor, de acordo com os termos da Creative Commons Attribution, que permite a partilha do texto com menção obrigatória da publicação inicial nos Cadernos BAD;
- Mantêm o direito de publicar o texto noutros locais (ex.: repositório institucional, capítulo de livro, outra publicação periódica), com menção da publicação inicial nos Cadernos BAD e uma ligação para o sítio na Internet da revista;
- Mantêm a possibilidade e são mesmo incentivados a publicar e distribuir o seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) antes ou durante o processo editorial, já que isso pode potenciar interações geradoras de melhoria, bem como aumentar o impacto e a citação do texto publicado (Veja Efeitos do Acesso Livre).